1398-12-11 14:38
1215
0
67688
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس:

خیر گنبدی چندین هزار ماسک خریداری و توزیع کرد

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: با همکاری و همت خیر گنبدی چندین هزار ماسک خریداری و در اماکن مورد نیاز مانند بیمارستان ها،مراکز نگهداری از سالمندان و معلولین و دیگر اماکن حساس توزیع شد.

به گزارش گلستان ما، عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در جلسه اضطراری شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار کرد: خیرین شهرستان گنبدکاووس به ویژه حاج محمد شهرکی در حوزه های و شرایط مختلف کمک های خوبی برای شهرستان،استان و کشور انجام دادند و در یک اقدام شایسته دیگر حاج محمد شهرکی برای حفظ سلامت افراد جامعه چندین هزار ماسک خریداری و در اماکن خاص مانند بیمارستان ها،مراکز نگهداری از معلولین و سالمندان،زندان ها، پادگان ها و محلات هدف پرخطر توزیع شد.

وی با تاکیر بر جلوگیری از تجمعات غیرضروری افزود: در کشور نگاه کلان بر قرنطیه نیست اما باید از تجمعات غیرضروری پرهیز کرد و این امر تا 50 درصد از شیوع و سرایت این بیماری را کاهش می دهد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ملزم بودن نانوایی ها بر رعایت بیشتر بهداشت ادامه داد: یکی از مصوبات این جلسه جداسازی متصدی دادن نان و گرفتن پول در نانوایی ها بود و در راستای سلامت شهروندان بر این نکته تاکید داشته و با متخلفین برخورد قاطع می شود.

وی با اشاره بر ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا رسیدن به شرایط عادی خاطرنشان کرد: گیم نت ها و مراکز تجمعی بازی های کودکان و نوجوانان در راستای حفظ سلامت آنها تعطیل می شود تا بتوانیم در کوتاهترین زمان شیوع این بیماری را مهار کنیم.

کریمی رعایت بهداشت فردی را مهمترین و اولویت شکست زنجیره شیوع و سرایت ویروس کرونا دانست و اضافه کرد: نیاز است همه مردم در رعایت بهداشت فردی خود دقت و توجه لازم را داشته و از حضور در اماکن عمومی آزاد مانند پارک ها،جنگل ها و دیگر اماکن تفریحی تا اطلاع ثانوی برای حفظ سلامت خود خودداری کنند.

وی خبرنگاران و فضای مجازی را بهترین عامل در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم برشمرد و گفت: همانطور که خبرنگاران در زمان وقوع سیل در کنار مردم و مسئولان بوده و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به موقع ضمن ایجاد انگیزه به مردم کمک زیادی کردند اکنون نیز با برنامه ریزی های هدفمند و اطلاع رسانی دقیق و شفاف ضمن عدم سواستفاده شبکه های معاند از اخبار کذب  نشر داده شده ،می توانند کمک بزرگی به مردم و کشور نمایند.

رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به تولید کننده گنبدی در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده اظهار کرد: در شهرستان تولید کننده محصولات ضدعفونی کننده وجود دارد و این تولید کننده نیازمند حمایت به لحاظ تانین مواد اولیه خود مانند الکل برای تولید انبوه است که در صورت تامین این مواد مشکلی در تولید و توزیع انبوه و اشباع شهرستان وجود نخواهد داشت.

خلیل رجبلی افزود: در حوزه توزیع محصولات شوینده مشکل خاصی نداریم و با توجه به آستانه سال جدید همه محصولات شوینده موردنیاز شهرستان خریداری و در انبارها قرار دارد و به مرور توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر روز سه اکیپ متشکل از ادارات مرتبط بر کار نانوایی ها و رعایت بهداشت نظارت خواهند داشت و در صورت تخلف نانوایی متخلف پلمپ می شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.